Skip to main content
Destacats

Les aficions del RCD Mallorca i Girona FC, protagonistes de Viajes de Encuentro

La iniciativa impulsada per LALIGA i Aficions Unides celebra el gran èxit a Mallorca gràcies a la implicació dels clubs i les institucions públiques. Tota l'afició desplaçada va viure una intensa jornada de futbol, turisme, cultura, gastronomia i agermanament amb LALIGA com a nexe

LALIGA, al costat d'Aficions Unides, ha celebrat una nova edició de Viatges de Trobada, el seu projecte de turisme esportiu, durant el cap de setmana que es jugava el RCD Mallorca – Girona FC, pel qual s'han desplaçat aficionats de l'equip català. Aquesta iniciativa cerca donar a conèixer la ciutat, la gastronomia i la seva cultura als aficionats del Girona FC que van gaudir de Palma participant en diferents activitats organitzades.

Després de les proves pilot realitzades durant les dues últimes temporades, LALIGA i Aficions Unides continuen apostant per fomentar els desplaçaments dels aficionats i així donar a conèixer la riquesa cultural de les ciutats d'Espanya amb el futbol com a nexe. A més, aquesta iniciativa ha comptat amb la col·laboració dels clubs RCD Mallorca i Girona FC i l'Ajuntament de Palma, a través de la seva regidoria d'Esport i Turisme.

L'edició va començar el dissabte amb un menjar d'agermanament a Son Moix, seguit d'una foto institucional amb la presència de Jaime Martínez, alcalde de Palma, i Alfonso Díaz, CEO de Negoci del RCD Mallorca. Més tard, els aficionats van dur a terme un tour per l'estadi i van gaudir de la nit lliure amb diversos descomptes per conèixer la ciutat.

Durant el matí del diumenge, tots els aficionats van pujar a un autobús turístic per veure les atraccions més característiques de l'illa i, a més, van tenir l'oportunitat de visitar el Castell de Bellver. Després del menjar i de viure la prèvia del partit, van assistir a Son Moix per gaudir del partit.

Alfonso Díaz, CEO de Negoci del RCD Mallorca: va destacar: "la rellevància d'aquesta trobada d'entre aficions que representa a dues ciutats turístiques", i va fer esment especial "a l'esforç dut a terme pel RCD Mallorca amb la reforma executada en l'Estadi Mallorca Són Moix amb la qual el club ha diversificat la seva oferta, sumant així al concepte de ciutat oberta al turisme".

A més, va felicitar "tant l'afició del Girona com a l'afició mallorquinista pels seus bons resultats aquesta temporada en el camp i va agrair a LaLiga i a Aficions Unides per impulsar aquesta iniciativa d'agermanament que acosta a les dues aficions."

Jaime Martínez Llabrés, alcalde de Palma, va remarcar que "Des de l'Ajuntament de Palma estem encantats amb la possibilitat d'acollir aquesta iniciativa, que ha permès donar a conèixer a l'afició del Girona FC, els encants que ofereix la nostra ciutat, un municipi obert a Espanya, a Europa i al món, conscient de la seva potencialitat com a destinació turística d'excel·lència que aspira a impulsar el seu paper de referència al Mediterrani."

I a més va destacar: "Que iniciatives com aquesta contribueixen a propulsar l'enteniment i la convivència entre aficions la rivalitat en termes de les quals futbolístics no ha d'anar en detriment d'un saludable sentit de la convivència. Aquest amistós esperit d'acolliment és el que Palma ha pretès traslladar aquests dies a l'afició del Girona."

Delfí Geli, president del Girona FC, va destacar que "és fonamental que les aficions puguin viatjar i donar tot el seu suport al seu equip en els camps rivals. Comptar amb els teus aficionats quan viatges fora, veure les seves banderes i sentir els seus càntics no té preu. És el millor estimulant per als jugadors".

A més, va afegir: "L'acord d'Aficions Unides que permet unificar preus en la majoria dels estadis de LALIGA és magnífic. El preu total d'un desplaçament no sol ser barat. D'aquesta manera, aconseguir una tarifa unificada i assequible per a les entrades de les zones visitants només genera efectes positius. Des del punt de vista visitant, major suport a l'equip, i per part local més presència d'aficionats que generen retorn econòmic en restaurants, bars i hotels de la zona".

Sobre LALIGA

LALIGA és l'ecosistema de futbol més gran del món. És una associació esportiva de caràcter privat, integrada pels 20 Clubs/SAD de futbol de LALIGA EA SPORTS i els 22 de LALIGA HYPERMOTION, responsable de l'organització de les competicions futbolístiques de caràcter professional i àmbit nacional. Té més de 200 milions de seguidors en xarxes socials en l'àmbit global, en 16 plataformes i 20 idiomes diferents; i compta amb la xarxa internacional més àmplia de totes les propietats esportives, amb la qual és present en 41 països a través d'11 oficines, amb seu a Madrid (Espanya). L'associació realitza la seva acció social a través de la FUNDACIÓ i és la primera lliga de futbol professional del món que disposa de una competició per a futbolistes amb discapacitat intel·lectual: LALIGA Genuine.