Skip to main content
PRIMER EQUIP
Empat (1-1) amb polèmica davant la SD Eibar

El RCD Mallorca ha empatat (1-1) a Ipurua davant la SD Eibar després d'un partit en què els mallorquinistes varen fer molts de mèrits per guanyar, però dos penals polèmics en contra (un dels quals va acabar en gol) i una expulsió en els darrers minuts varen impedir la victòria.

Luis García va decidir apostar pel mateix onze que davant la UD Las Palmas, tot i que abans de l'inici del partit es va produir un canvi de darrera hora: Zito Luvumbo va entrar en lloc de Josep Cerdà.

Primera part: domini sense recompensa

El RCD Mallorca va sortir molt concentrat, agressiu i valent, pressionant l'Eibar, duent la iniciativa i disposant d'aproximacions i xuts a porteria des dels primers minuts.

Tot i que les forces es varen equilibrar a mesura que avançava el partit, els mallorquinistes varen demostrar ser superiors al seu rival damunt el terreny de joc. Les situacions de perill varen arribar per diferents vies: joc directe, pilota aturada i accions combinades en els darrers metres.

Una de les més clares es va produir en el minut 22, quan Martin Valjent va enviar una pilota llarga, de camp a camp, cap a Adrián Fuentes. El davanter va guanyar la cursa al seu defensor i, una mica forçat després de recórrer diversos metres a l'espai, va enviar el seu xut al pal en el mà a mà davant Jon Magunagoitia.

Deu minuts després, en el 32', una altra vegada la fusta va impedir el que hauria estat un golàs d'Adrián Liso. L'atacant aragonès va rebre una pilota a la frontal, després d'una falta lateral, i va connectar una volea que primer va aturar Magunagoitia i que després es va estavellar contra el travesser.

El RCD Mallorca ho va continuar intentant fins al final de la primera part amb una rematada enverinada després d'un córner i, posteriorment, amb un xut de Fuentes des de la frontal. Tot i merèixer-ho, no va trobar el camí del gol abans del descans. En defensa, l'equip es va mostrar molt sòlid i gairebé no va permetre que l'Eibar inquietàs Arnau Tenas.

Segona part: va arribar el gol merescut, però un penal polèmic va impedir la victòria

La segona part va començar amb un intercanvi de cops entre els dos equips i aquesta vegada el conjunt de Luis García sí que va castigar el seu rival. Va ser en el minut 52, quan Liso, amb molta fe, va lluitar una pilota que semblava que es perdria per la línia de banda, va entrar dins l'àrea i va trobar Fuentes amb una centrada tensa. El davanter va aparèixer al segon pal i va fer el 0-1 al primer toc. És el sisè gol de la temporada per al madrileny.

Lluny de conformar-se, el RCD Mallorca va intentar continuar jugant en camp contrari durant els minuts immediatament posteriors al gol. De fet, continuava arribant a l'àrea rival i no permetia que l'equip basc generàs situacions reals de perill.

Arribats a l'hora de joc, això sí, l'Eibar va encadenar diversos avisos en diferents tipus d'accions. Les més clares varen ser un xut d'Adu Ares des de la frontal que va obligar Tenas a intervenir i una rematada al travesser d'Anaitz Arbilla després d'un servei de cantonada.

Paral·lelament, Luis García va anar refrescant l'equip amb les entrades de Guille Fernández, Sergi Darder i Toni Lato.

Superats aquests minuts de més dificultat, al RCD Mallorca li va tocar treure l'ofici per defensar el resultat. La situació semblava controlada fins que, en el minut 80, l'àrbitre va assenyalar un penal polèmic de John Chetauya, que, a més, va ser expulsat. No obstant això, Tenas es va erigir en heroi amb una aturada descomunal davant el llançament de penal de Javi Martón.

Amb un jugador menys, es va accentuar la tasca defensiva dels mallorquinistes, que varen intentar aferrar-se al resultat. Així i tot, superat el minut 93, el col·legiat va tornar a xiular un penal qüestionable a favor dels locals, que aquesta vegada sí que varen trobar el gol.

Amb aquest empat, el RCD Mallorca suma 18 punts i visitarà la setmana que ve el CD Leganés amb l'objectiu d'aconseguir la seva segona victòria a domicili.

Fitxa tècnica

SD Eibar: Magunagoitia; Álvaro Rodríguez, Elgezabal (Peru Nolaskoain, 46'), Arbilla (Markel Arana, 76'), Juan Bernat; Aleix Garrido, Mada (Lucas Núñez, 71'), Adu Ares, Iván Gil, Jon Guruzeta (Pejiño, 66') i Jon Bautista (Javi Martón, 46').

RCD Mallorca: Arnau Tenas; John Chetauya (expulsat en el 81'), Valjent, Raíllo, Alberto Moreno (Lato, 71'); Antonio Sánchez, Alex Sala (Calatayud, 84'), Pablo Torre (Guille Fernández, 63'); Luvumbo (Sergi Darder, 71'), Adrián Liso i Adrián Fuentes (Adam Buksa, 85').

Gols: 0-1, Adrián Fuentes (52'); 1-1, Iván Gil (90+4', de penal).

Àrbitre: Iosu Galech Apezteguía.