El RCD Mallorca ha format part aquesta setmana d'una nova edició del viatge d'explotació d'infraestructures organitzat per LALIGA a París, una iniciativa impulsada per l'Oficina de Clubs amb l'objectiu de donar suport a les entitats del futbol professional en el desenvolupament de projectes estratègics i noves àrees de negoci.
Durant tres jornades, més de trenta clubs de LALIGA, entre ells el RCD Mallorca, han pogut aprofundir en models de gestió, hospitality i innovació aplicats a alguns dels recintes esportius i culturals més importants de França.
Visita a recintes esportius de referència
El programa va incloure visites a l'Adidas Arena, Accor Arena, Stade Jean-Bouin, el complex tennístic de Roland Garros i el Parc des Princes, on els assistents van poder presenciar l'enfrontament entre França i Ucraïna, i analitzar de prop el model d'explotació del Paris Saint-Germain FC.
Totes les visites van compartir un eix comú: la recerca d'experiències premium, la diversificació d'usos dels recintes i la seva integració en l'activitat cultural, turística i econòmica de la ciutat.
Un intercanvi per continuar creixent
Aquesta iniciativa reforça el paper de l'Oficina de Clubs de LALIGA com a motor de professionalització i creixement del futbol espanyol, promovent l'optimització d'infraestructures, l'evolució de l'hospitality i l'obertura de noves fonts d'ingressos per als clubs.
El viatge va permetre conèixer com els recintes francesos combinen activitat esportiva amb esdeveniments culturals i d'entreteniment, maximitzant la seva rendibilitat més enllà dels 90 minuts de partit. Així mateix, va servir com a referència en la creació de diferents productes hospitality adaptats a múltiples perfils de públic.
Jaime Blanco, director de l'Oficina de Clubs de LALIGA, va destacar que “el creixement dels nostres clubs passa per mirar l'estadi com un ecosistema viu, capaç de generar valor tots els dies de l'any”. Per la seva banda, Milos Nenadovic, Head of Stadium Revenue de LALIGA, va subratllar la importància de “optimitzar l'ús dels recintes i connectar millor amb el públic internacional”.
Innovació i visió de futur
Aquest viatge ha reforçat la visió del futbol com a motor de turisme i desenvolupament econòmic. Els clubs participants, inclòs el RCD Mallorca, van poder observar com l'esport forma part de la identitat urbana de París i com la gestió eficient d'infraestructures pot convertir-se en una eina clau per al creixement local.
Amb aquesta edició, LALIGA consolida el seu model d'aprenentatge compartit i el RCD Mallorca continua treballant per seguir avançant en la professionalització de les seves estructures, la millora de l'experiència a l'Estadi Mallorca Son Moix i la implementació de noves oportunitats d'explotació i servei per als seus aficionats.